Stránka 3 z 3

Re: Foto v lese, Pentax KP proti K5

Napsal: 18 lis 2018, 11:12
od maik
No vždyť píšu, že se to hodí :D

Re: Foto v lese, Pentax KP proti K5

Napsal: 18 lis 2018, 12:05
od hilda4sea
Se stíny si to poradilo perfektně, ale co si udělal s tím "stříbrným" řetízkem od obojku? To je dobrá finta.

Re: Foto v lese, Pentax KP proti K5

Napsal: 18 lis 2018, 15:19
od maik
Je řada psů, co je bez vodítka slušně vyfotit prostě nejde. Pak mě vždycky pobaví komentáře typu "Ti vaši psi tak krásně pózují, to ten náš blboun..." :) Ale to už jsme celkem od tématu KP vs. K-5 v lese :D

Re: Foto v lese, Pentax KP proti K5

Napsal: 18 lis 2018, 16:48
od marian_r
Twin píše:
17 lis 2018, 10:41
Snímač není jen soubor fotodiod. Za každým pixelem se ještě skrývá poměrně dost součástek. Představuji si, že zvyšování ISO probíhá ve vrstvě elektroniky ještě na snímači.
Když budeš tahat signál v postporcesu, narazíš na to, že kde nic neni ani smrt nebere.
A každá tá súčiastka má svoj tepelný šum.

Re: Foto v lese, Pentax KP proti K5

Napsal: 18 lis 2018, 22:34
od premekb
Twin píše:
17 lis 2018, 10:41
maik píše:
16 lis 2018, 13:04
Na dpreview.com v recenzích jednotlivých foťáků mívají sekci tuším Dynamic range, kde to porovnávají - ISO 3200 vs. třeba ISO 100 + 5EV, apod.
Letmo jsem proklikal pár srovnání a všude vychází lépe zvýšit ISO než tahat +5EV
Koukám na to srovnání na dpreview, i pro K-70 to vychází líp na ISO 3200 než tahat 100 +5EV. Na druhou stranu, +5EV mi připadá už trochu hodně.

No nevím - teď jsem v rozpětí týdne fotil se svým K5ii uvnitř a venku ve tmě/šeru, jednou ISO 100 a pak +3-4EV na RAWech v darktable, jednou ISO 1600 (tedy zhruba podobná citlivost), a subjektivně mi ty fotky z vytaženého ISO 100 přijdou míň zašuměné. Neměl jsem ale čas to detailně zkoumat.

Aspoň mám na čem laborovat :)
marian_r píše:
17 lis 2018, 09:52
Každá súčiastka šumí. Tepelný šum. Zvyšovanie ISO je podľa mojej predstavy (neviem čo sa v skutočnosti robí) zosilovanie signálu zo snímača. Zosilovanie zosiluje aj šum.
Snímač není jen soubor fotodiod. Za každým pixelem se ještě skrývá poměrně dost součástek. Představuji si, že zvyšování ISO probíhá ve vrstvě elektroniky ještě na snímači.
Když budeš tahat signál v postporcesu, narazíš na to, že kde nic neni ani smrt nebere.
Dost podrobné vysvětlení (v angličtině) je na https://www.dpreview.com/articles/81899 ... s-of-noise . Zdrojů šumu je několik, a na to, co se dostane do RAWu a co pak do out-of-camera JPEG, má vliv vícero věcí a je to do značné míry foťák od foťáku (co do typu), jestli je lepší tahat v post-procesu nebo fotit rovnou na vyšší ISO.