hilda: Díky za tip, zkusím to tak. Jen nevím, jestli máme namysli ty samé "duchy". Já myslím ty fialovobílé pruhy na kontrastních hranách. Ale zkusím. Jinak já si nechci furt kupovat nové jiné foťáky!
Jen mám některé fotky obyčejnější, než bych si představoval. A vím přesně, o kolik líp by vypadaly, kdybych se z f/2,2 posunul na f/1,4.
Jeden příklad za všechny, co mám na mysli
Jan67: Díky za ten výřez, vážně to nevypadá k zahození. Pokud bys mi mohl poslat ten raw, byl bych rád
K těm poznámkám.
1) Toho jsem si vědom. Nicméně s objektivem, co ho nemusím téměř doostřit (90), mám fajn fotky i na vysoké ISO a vytisknuté ve velkém. S míň ostrým sklem bych to už nedoostřil. Mám nově i monopod (a bude blesk).
2) Používám Capture One a jsem s ním spokojen. I s celým procesem (vč. Affinity), mám ty fotky detailní. Doostřování dělám občas v několika krocích, aby bylo opravdu obstojné - nesnáším artefakty doostřování.
3) 90 je na f/2 je tak akorát na portrét, separací i ostrostí, víc nepotřebuju, to sklo je poklad
Po přiclonění má trochu jiný projev. Každopádně fotky v pohybu cloním (dle světla a kompozice), nebo kdykoliv, když potřebuju větší HO. Zeiss 32/1,8 je super, ale až od f/2,2 (event. f/2,5), na f/1,8 a f/2 je měkký (
na moje gusto). A u volnější kompozice mi na 32mm ta lepší separace chybí, těch aspoň f/1,4 bych velmi uvítal. (viz výše)
na ukázku pár 100% výřezů.
Tohle je Zeiss 32mm na f/1,8 po maximu, co jsem z toho dostal:
Tady zase Zeiss 32mm, tentokrát na f/2,2:
No a tohle je z 90 na f/2:
A tady, co jsem vydoloval z XF 16 na f/1,4: