Budoucnost APS-C

Vše nové o čem se povídá a spekuluje...

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
hilda4sea
V.I.P člen
V.I.P člen
Příspěvky: 1931
Registrován: 12 led 2013, 13:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost APS-C

Příspěvek od hilda4sea » 22 črc 2018, 13:06

Vezmu to od konce:

Na médiu s uhlopříčkou 75 mm by se dané ohnisko s plně otevřenou clonou f2 dalo zaostřit jen za výjimečných okolností a spíše šťastnou náhodou, než umem fotografa. (Asi chybí vlastní zkušenost se středoformátem.) :(

Rozdíl ve vzhledu obrázku na clonu 2 nebo 2,8 na vzdálenstech 10-15 metrů je zásadní. Další zásadní rozdíl je ve využitelnosti koncertního/sportovního focení v halách. Proto 200/2,8 stojí tak málo a 200/2 tak moc. (Doporučuji zkusit na těle CaNikon obě dvoustovky.)

Takže rostoucí možnosti použití 200/2 na tělech APS-C rozhodně rozšiřují využitelnost cropu v profesionální fotografii.
XT2; XH1; XF 10-24; XF 16; XF 56; XF 50-140
http://www.foto-baburek.cz

Uživatelský avatar
Google Adsense
Ads Expert
Hlavní Admin

Reklama

Reklama od Google Adsense

Uživatelský avatar
fakt
V.I.P člen
V.I.P člen
Příspěvky: 1768
Registrován: 21 kvě 2012, 11:34
Bydliště: Písek

Re: Budoucnost APS-C

Příspěvek od fakt » 22 črc 2018, 13:17

Dobrá úvaha se světelností v interiéru, zvláště při využití na APS-C čipu.
K-1, K-30,
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II

maik
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 382
Registrován: 17 říj 2017, 19:20

Re: Budoucnost APS-C

Příspěvek od maik » 22 črc 2018, 15:14

Mám APS-C rád. Přijde mi, že hezky vyvažuje obraz na vyšší ISO, hloubku ostrosti a rozsah. V ničem z toho neexceluje, ale ve všech ohledech mi tenhle formát přijde dostatečně dobrý (nepočítám nějaké extrémní použití).

Koupil jsem si APS-C sestavu Fuji a přitom bych za podobné peníze sehnal sestavu s Canonem 6Dmii, Nikonem D750 (fotím psy a tenhle Nikon je jedním z nejčastějších nástojů fotografů psů) nebo Sony A7ii. Prostě mi APS-C tak nějak vyhovuje.

Vzhledem k tomu, že plocha snímače FF je cca 2x (a kousek) větší než APS-C, přijde mi, že FF má na vyšší ISO výhodu v obrazovém výkonu tak asi 1EV (a možná ten kousek navíc :) ). Na dpreview jsem se kolikrát přesvědčil, že zhruba tak nějak to bude. Jak pěkný je obraz na ISO 1600 z APS-C, tak minimálně tak pěkný je z FF na ISO 3200.

Podobně si to zjednodušuji s hloubkou ostrosti - FF má prostě cca o 1 krok výhodu (menší hloubku ostrosti).

A proto se mi moc líbí APS-C objektivy jako je nová Fuji 200/2. Na FF taky existují 200/2 objektivy. Jenže aby se člověk dostal na stejný rozsah a k tomu stejnou hloubku ostrosti, potřebuje na FF objektiv 300/2,8, které jsou ještě těžší a větší. A hlavně obraz z APS-C na 200/2 bude i obdobně kvalitní, protože oproti FF 300/2,8 bude mít o krok nižší ISO.

Myslím, že profi sportovní, koncertní a zvířecí fotografové, co používají APS-C (nebo teprve začnou :wink: ), zaplesají a 200/2 objektiv si koupí. Je to zase o důvod míň tahat v ruce sestavu o půl kila těžší.

Já bych takový objektiv chtěl velice. Třeba na dogfrisbee (jehož focení mě nadchlo) by byla ta možnost malé hloubky ostrosti na větší vzdálenost k nezaplacení. Čímž se dostávám k ceně nové APS-C 200/2 od Fuji - ten objektiv skutečně JE k nezaplacení... :-)
Fujifilm X-T2
Zeiss Touit 12mm f/2.8, Fujifilm XF 16mm f/1.4, Zeiss Touit 32mm f/1.8, Fujifilm XF 90mm f/2.0, Fujifilm XF 100-400mm f/4.5-5.6

Uživatelský avatar
Čtvrtek
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 367
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Žatec LN

Re: Budoucnost APS-C

Příspěvek od Čtvrtek » 22 črc 2018, 23:31

hilda4sea píše:Vezmu to od konce:

Na médiu s uhlopříčkou 75 mm by se dané ohnisko s plně otevřenou clonou f2 dalo zaostřit jen za výjimečných okolností a spíše šťastnou náhodou, než umem fotografa. (Asi chybí vlastní zkušenost se středoformátem.) :(

Rozdíl ve vzhledu obrázku na clonu 2 nebo 2,8 na vzdálenstech 10-15 metrů je zásadní. Další zásadní rozdíl je ve využitelnosti koncertního/sportovního focení v halách. Proto 200/2,8 stojí tak málo a 200/2 tak moc. (Doporučuji zkusit na těle CaNikon obě dvoustovky.)

Takže rostoucí možnosti použití 200/2 na tělech APS-C rozhodně rozšiřují využitelnost cropu v profesionální fotografii.
Zaostřit by se nedalo, proto se nic podobného nevyrobilo, nebo nevím o tom ;)

jen malá odbočka: když jsem vybíral 135mm na ,,FF", měl jsem půjčenou hvězdnou A*135/1.8 (i s majitelem, bez něj by to nešlo), dále 135/2.5 a A135/2.8 . Po pár filmech, focených na otevřené cloně a trochu promíchaných fotkách 24x30, nebyl ani majitel schopen (téměř) rozpoznat svůj objektiv od těch dvou (135/2.5 a A135/2.8 ). Také mě šlo jen o rozpatlané pozadí v té době :)
Nakonec jsem pořídil 135/2.5 a velice rád ušetřil +/- 35.000kč za verzi A*, nevím jak se to pohybuje cenově teď.
Proto mě přijde docela zajímavé, vidět rozdíl clony světelnosti na teleobjektivu 200mm APS-C, foceným ze vzdálenosti 10-15m? Kolik to je ohnisko na kinu, 300mm?
Ano, rozumné odůvodnění je při použití v halách, nebo na koncertě.
ps1: dále se mě v tom už nechce pitvat, ale rád svůj názor přehodnotím nad reálnými fotkami.
ps:2: nemám na čem zkusit, Nikon mě nikdy nebral a Canón má dobré tiskáry. Ale musím s ním v práci fotit a 200m mě zaměstnavatel nepořídí.

Odpovědět

Zpět na „Novinky a drby“