Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw
Moderátor: Moderátoři
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1441
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Podpolanie a ak nie som doma, tak horske stity
- Kontaktovat uživatele:
Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw
Fuji Velvia RVP 50 120 vs K-3 RAW
Foto z Pentaxu K-3 , objektív Pentax 16-50/2.8, RAW:
Foto po vyvolaní z RAWu:
Biedne farby, ktoré ani zďaleka nezodpovedajú ani len skutočnosti. Na vlastné oči som videl aké svetlo tam bolo!
Darmo z digitálu sa to musí vytiahnuť úpravami.
Ešte som doplnil foto bez selektívnych úprav - pridaná intenzita farieb na celé foto - pozor nie saturácia, ktorá nefunguje tak dobre ako intenzita:
Toto je výsledok, ku ktorému sa bez problémov dá dopracovať a podotýkam, že až teraz sa to začína podobať skutočnosti, ktorú som zažil na Ohništi v tom čase
Po úpravách v PS, krivky, úrovne, intenzita farby a zmena rovnováhy - pridané modré a ružové odtiene, aj selektívne úpravy:
výsledok je dosť slušný, porovnajte s Velviou:
gallery/displayimage.php?pid=10557&albu ... play_media
Je to tak na 95 percent - ešte by to chcelo ďalšie selektívne úpravy, zamiešat do oblohy viac ružovej
EDIT 20.3.2014:
Našiel som niekde na nete icc profil Velvie:
http://ulozto.cz/xet8pmtg/velviarvp-50-icc
Postup:
- inštalovať icc profil velvie do operačého systému, na meku nakopčiť do adresárov
/Library/Application Support/Adobe/Color/Profiles/Recommended/
/Library/Application Support/Adobe/Color/Profiles/
/Library/ColorSync/Profiles/
-reštartovať PS
-načítať foto
-edit - assign profile - zvoliť icc velvie
-edit - convert to profile - ak na net, tak sRGB, ak na tlač, potom buď CMYK , alebo AdobeRGB, alebo ak máte profil zariadenia
ako to vyzerá:
úprava - stmavenie oblohy a oblastí so svetlom:
celkom to ujde, treba to vyskúšať na iných foto
Ďalšie porovnanie - poniklec by Campos:
foto po vyvolaní z Raw editora, default nastavenia:
saturácia:
aplikovaný Velvia profil - skutočne sa zelené farby stali takými jedovatými, aké som vždy na velvii mal tak rád
Záver porovnania farieb:
RAW z digitálu je po výstupe z RAW konvertora len málo farebný a treba ho poriadne poupravovať, bez selektívnych úprav to nejde, toto ma vždy odrádzalo od fotenia na digitál, kým so sa nenaučil pracovať v PS, bez selektívnych úprav je výstup nanič a s jednoduchým softom ani nemá význam sa o to pokúšať
Velvia je kráľ medzi foto médiami na krajinu, musí sa však presne exponovať a často krát sú potrebné prechodové filtre. Cena je dosť vysoká, hlavne keď zarátate vyvolanie a skenovanie.
Fotenie na Velviu určite zmysel má, ľahko sa upravuje digitálna fotka, keď máte predlohu z Velvie. Horšie je to, keď predlohu nemáte. Dovoliť si to môžete hlavne vtedy, keď už máte niečo na Velviu nafoteného.
Porovnanie rozlíšenia:
Najpr porovnáme veľkosti fotografií, Velvia 6x7 skenovaná Nikon 8000ED pri 4000DPI vs Pentax K-3 raw:
Pentax K-3 Pentax 67
6016 x 4000 pixelov vs 10863 x 8544
Samozrejme, musíme brať do úvahy, že tento test nieje konečným verdiktom, jednak je ovplyvnený použitým objektívom na Pentaxe K-3 (Na Pentax 67 vlastne ani iný širokáč nieje a 45/4 je takmer dokonalý) a ďalej samozrejme skenerom Nikon 8000ED, avšak ani bubnový skener už z filmu nevyždíma omnoho viac, aspoň podľa toho, čo som videl a aj sa dočítal na internete.
Z mojich pozorovaní môžem tvrdiť, že digitálny čip je zhruba 2x ostrejší pri rovnakom rozlíšení, z uvedených čísel by malo vyplývať, že rozlíšenie Pentaxu K-3 by sa malo blížiť kvalite skenu zo 6x7cm Velvie.
Aby som mohol porovnať obe fotografie, interpolujem foto z Pentaxu K-3 na veľkost zo 6x7cm, takto to vyzerá keď skopírujem K-3 foto ako vrstvu na 6x7cm:
Teraz zväčšíme K-3 foto tak aby sedel obraz zo skenom 6x7 a urobíme výrezy:
(Na fotku ešte kliknite po zobrazení, aby ste to videli 1:1)
Presne sa potvrdilo to, čo som predpokladal, rozlíšenie Pentax K-3 je fantastické a vpohode zrovnateľné so skenom 6x7cm. 24Mpix snímač má určite svoje opodstatnenie a keď ho nakŕmite sklom so slušným rozlíšením, môžte kľudne tlačiť metrové fotky. To, že Pentax tam nedal antialiasingový filter, je taktiež obrovské plus v krajinárskej fotografii.
Avšak netreba zatracovať ani sken zo 6x7cm, ako sa mnohí skúsení fotografi vyjadrili, film má krásne zrno ktoré je len ťažko napodobniteľné digitálne a foto vytlačené z filmu (zo skenu z filmu) má takú akúsi inú hĺbku, všimnite si ten výrez, foto z digitálu je také príliš dokonalé, akoby, povedal by som perleťové.
Takže na záver, Velvia 6x7 je predsa len Velvia, K-3 je zasa praktickejší, obe technológie majú svoje pro a proti.
Foto z Pentaxu K-3 , objektív Pentax 16-50/2.8, RAW:
Foto po vyvolaní z RAWu:
Biedne farby, ktoré ani zďaleka nezodpovedajú ani len skutočnosti. Na vlastné oči som videl aké svetlo tam bolo!
Darmo z digitálu sa to musí vytiahnuť úpravami.
Ešte som doplnil foto bez selektívnych úprav - pridaná intenzita farieb na celé foto - pozor nie saturácia, ktorá nefunguje tak dobre ako intenzita:
Toto je výsledok, ku ktorému sa bez problémov dá dopracovať a podotýkam, že až teraz sa to začína podobať skutočnosti, ktorú som zažil na Ohništi v tom čase
Po úpravách v PS, krivky, úrovne, intenzita farby a zmena rovnováhy - pridané modré a ružové odtiene, aj selektívne úpravy:
výsledok je dosť slušný, porovnajte s Velviou:
gallery/displayimage.php?pid=10557&albu ... play_media
Je to tak na 95 percent - ešte by to chcelo ďalšie selektívne úpravy, zamiešat do oblohy viac ružovej
EDIT 20.3.2014:
Našiel som niekde na nete icc profil Velvie:
http://ulozto.cz/xet8pmtg/velviarvp-50-icc
Postup:
- inštalovať icc profil velvie do operačého systému, na meku nakopčiť do adresárov
/Library/Application Support/Adobe/Color/Profiles/Recommended/
/Library/Application Support/Adobe/Color/Profiles/
/Library/ColorSync/Profiles/
-reštartovať PS
-načítať foto
-edit - assign profile - zvoliť icc velvie
-edit - convert to profile - ak na net, tak sRGB, ak na tlač, potom buď CMYK , alebo AdobeRGB, alebo ak máte profil zariadenia
ako to vyzerá:
úprava - stmavenie oblohy a oblastí so svetlom:
celkom to ujde, treba to vyskúšať na iných foto
Ďalšie porovnanie - poniklec by Campos:
foto po vyvolaní z Raw editora, default nastavenia:
saturácia:
aplikovaný Velvia profil - skutočne sa zelené farby stali takými jedovatými, aké som vždy na velvii mal tak rád
Záver porovnania farieb:
RAW z digitálu je po výstupe z RAW konvertora len málo farebný a treba ho poriadne poupravovať, bez selektívnych úprav to nejde, toto ma vždy odrádzalo od fotenia na digitál, kým so sa nenaučil pracovať v PS, bez selektívnych úprav je výstup nanič a s jednoduchým softom ani nemá význam sa o to pokúšať
Velvia je kráľ medzi foto médiami na krajinu, musí sa však presne exponovať a často krát sú potrebné prechodové filtre. Cena je dosť vysoká, hlavne keď zarátate vyvolanie a skenovanie.
Fotenie na Velviu určite zmysel má, ľahko sa upravuje digitálna fotka, keď máte predlohu z Velvie. Horšie je to, keď predlohu nemáte. Dovoliť si to môžete hlavne vtedy, keď už máte niečo na Velviu nafoteného.
Porovnanie rozlíšenia:
Najpr porovnáme veľkosti fotografií, Velvia 6x7 skenovaná Nikon 8000ED pri 4000DPI vs Pentax K-3 raw:
Pentax K-3 Pentax 67
6016 x 4000 pixelov vs 10863 x 8544
Samozrejme, musíme brať do úvahy, že tento test nieje konečným verdiktom, jednak je ovplyvnený použitým objektívom na Pentaxe K-3 (Na Pentax 67 vlastne ani iný širokáč nieje a 45/4 je takmer dokonalý) a ďalej samozrejme skenerom Nikon 8000ED, avšak ani bubnový skener už z filmu nevyždíma omnoho viac, aspoň podľa toho, čo som videl a aj sa dočítal na internete.
Z mojich pozorovaní môžem tvrdiť, že digitálny čip je zhruba 2x ostrejší pri rovnakom rozlíšení, z uvedených čísel by malo vyplývať, že rozlíšenie Pentaxu K-3 by sa malo blížiť kvalite skenu zo 6x7cm Velvie.
Aby som mohol porovnať obe fotografie, interpolujem foto z Pentaxu K-3 na veľkost zo 6x7cm, takto to vyzerá keď skopírujem K-3 foto ako vrstvu na 6x7cm:
Teraz zväčšíme K-3 foto tak aby sedel obraz zo skenom 6x7 a urobíme výrezy:
(Na fotku ešte kliknite po zobrazení, aby ste to videli 1:1)
Presne sa potvrdilo to, čo som predpokladal, rozlíšenie Pentax K-3 je fantastické a vpohode zrovnateľné so skenom 6x7cm. 24Mpix snímač má určite svoje opodstatnenie a keď ho nakŕmite sklom so slušným rozlíšením, môžte kľudne tlačiť metrové fotky. To, že Pentax tam nedal antialiasingový filter, je taktiež obrovské plus v krajinárskej fotografii.
Avšak netreba zatracovať ani sken zo 6x7cm, ako sa mnohí skúsení fotografi vyjadrili, film má krásne zrno ktoré je len ťažko napodobniteľné digitálne a foto vytlačené z filmu (zo skenu z filmu) má takú akúsi inú hĺbku, všimnite si ten výrez, foto z digitálu je také príliš dokonalé, akoby, povedal by som perleťové.
Takže na záver, Velvia 6x7 je predsa len Velvia, K-3 je zasa praktickejší, obe technológie majú svoje pro a proti.
Naposledy upravil(a) kordoz dne 21 bře 2014, 09:38, celkem upraveno 17 x.
http://magicslovakia.szm.com
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw
díky za ukázky, tohle srovnání mě vždycky zajímalo.
-
- V.I.P.
- Příspěvky: 1408
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw
Super a zajímavé Ta korekce barev a všeho... no taky se s tím u krajinek dost stále ještě peru
K-1, K-1, K-3II, K-3, K-5 mod, K-7, K-30 mod
DA10-17FE; DA*11-18/2.8;DFA15-30WR; DA15/4Ltd; DA20-40Ltd;DFA24-70WR; FA31/1.8Ltd; DA35/2.8MacroLtd; A50/1.2; DFA*50/1.4; DA*55/1.4; FA77/1.8Ltd; DFA*85/1.4;DFA100/2.8MacroAW; M135/3.5; K200/2.5; DA*300/4;DFA150-450AW
a další...
DA10-17FE; DA*11-18/2.8;DFA15-30WR; DA15/4Ltd; DA20-40Ltd;DFA24-70WR; FA31/1.8Ltd; DA35/2.8MacroLtd; A50/1.2; DFA*50/1.4; DA*55/1.4; FA77/1.8Ltd; DFA*85/1.4;DFA100/2.8MacroAW; M135/3.5; K200/2.5; DA*300/4;DFA150-450AW
a další...
Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw
Pekné porovnanie a je to presne ako Bena písal v popise ku tej fotke v galérke:
...Clovek se pri uprave fotek boji pritlacit na pilu a ono to na filmu bylo takto...
Ja bych dodal, že nie len na filmu ale , ako Štefan spomenul, aj v skutočnosti. Asi sa netreba báť tých úprav, dosť ma prekvapilo aký je digitál "tupý" voči realite.
...Clovek se pri uprave fotek boji pritlacit na pilu a ono to na filmu bylo takto...
Ja bych dodal, že nie len na filmu ale , ako Štefan spomenul, aj v skutočnosti. Asi sa netreba báť tých úprav, dosť ma prekvapilo aký je digitál "tupý" voči realite.
RICOH GR + GW-3 (18,3 /2,8 , 13,7/2,8)
Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw
Kordoz: Možná si mě už jednou odpovídal, ale skutečně při skenování Velvie nemusíš nic dělat s doladěním barev?
Ty skenery mají buď profily jednotlivých filmů nebo se skenuje do 16bit RAWu, tam to ale podle mé zkušenosti musí projít úpravou...
Dnes jsem byl zrovna u Škody a Velvii pro 36-kinofilm mají za 380Kč a prý bude v dohledné době přes 500Kč.
To už je míň bolestný ten svitek za 180Kč, byť má jen 10 políček
Začínám přemýšlet o větším nákupu čb svitků do lednice, protože trend cen je bohužel neúprosný.
Ty skenery mají buď profily jednotlivých filmů nebo se skenuje do 16bit RAWu, tam to ale podle mé zkušenosti musí projít úpravou...
Dnes jsem byl zrovna u Škody a Velvii pro 36-kinofilm mají za 380Kč a prý bude v dohledné době přes 500Kč.
To už je míň bolestný ten svitek za 180Kč, byť má jen 10 políček
Začínám přemýšlet o větším nákupu čb svitků do lednice, protože trend cen je bohužel neúprosný.
Jan67
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1441
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Podpolanie a ak nie som doma, tak horske stity
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw
Jan67: Nikon 8000ED mal v origo softe nastavenie specialne len pre Kodak filmy, ale nejak som to nevyuzival, nevsimol som si ziaden rozdiel.
Teraz skenujem na svojom AMD Meku v softe VueScan. Ziadne specialne nastavenia,len super fine , profil Nikon ADOBE RGB a vystup 16bitovy TIFF, ziadne doostrenie
Teraz skenujem na svojom AMD Meku v softe VueScan. Ziadne specialne nastavenia,len super fine , profil Nikon ADOBE RGB a vystup 16bitovy TIFF, ziadne doostrenie
http://magicslovakia.szm.com
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw
Musím si zkusit ještě nějaký diák naskenovat. Měl jsem pocit, že TIFF ze skeneru v mém případě potřeboval ještě upravit.
Jan67
Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw
Kordoz, nezavesil by si prosím ťa niekde na net celé .psd s vrstvami úprav? Sa s ním práve účím a asi aj druhých by zaujímalo. Netuším napríklad, čo si myslel tými úpravami "pridaná intenzita farieb", ak to nie je saturácia.
Dík.
Dík.
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1441
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Podpolanie a ak nie som doma, tak horske stity
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw
Jan67: tak to sme sa trosku zle rozumeli, po naskenovani sa musi aj vysledny tiff z velvie samozrejme upravit - hlavne urovne, krivky, ja som to myslel tak ze nic specialne netreba nastavovat na skeneri
http://magicslovakia.szm.com
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw
super, a ted to potrebuju jako preset do lightroomu!
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1170
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Neratovice, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw
I s nadsázkou digi/vs film pro digi jednoduchá odpověď ... VSCO a třeba vyvolat snímek z několika virtuálních kopiích (stačí i 2) a exposure blendingem dosáhneš uspokojivýho výsledku, pokud člověk není spokojen s 1 presetem (přílišná sytost,atd)
Leica S2 + Sony A7 III a pár sklíček
Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw
stefan, velké díky za porovnání, taky se za preset s tvými úpravami
Sony A7R III
Zeiss Batis T* 18 f/2.8, FA 31mm F1.8 AL Lim., FE 55 f/1.8 ZA Sonnar T*, Zeiss Batis T* 135 f/2.8, a řada další techniky
Zeiss Batis T* 18 f/2.8, FA 31mm F1.8 AL Lim., FE 55 f/1.8 ZA Sonnar T*, Zeiss Batis T* 135 f/2.8, a řada další techniky
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1441
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Podpolanie a ak nie som doma, tak horske stity
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw
Pridane porovnanie rozlisenia
http://magicslovakia.szm.com
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw
Diky moc za tvoji praci. S tim rozlisenim si me dostal. To bych necekal. Upravit fotku podle Velvie na digi je dost obtížné, presne jak pises hlavne pro lidi co Velvii nikdy nepouzili. Takze treba ja
Pentax K5II; Pentax 15/4 ltd; Pentax 21/3,2 ltd; Pentax FA35/2; Pentax 55/1,4; Pentax 50-135/2,8
Re: Velvia RVP 50 120 vs Pentax K-3 Raw
diky za pracu co si venoval tomuto porovnaniu. Mne sa zda, ze aj ked je ten sken z Velvie menej ostry, tak ma ovela krajsie prechody (na snehu vidno ze je sneh) a krajsie zrno. Moze to byt ale aj "tvrdsou" upravou RAWu z K3.
mozem si kupit film Velviu aj na 135mm? By som vyskusal fotit krajinu na Pentax MZ-5N. (akurat ze nemam asi ziadny vhodny sirsi objektiv,hm).
mozem si kupit film Velviu aj na 135mm? By som vyskusal fotit krajinu na Pentax MZ-5N. (akurat ze nemam asi ziadny vhodny sirsi objektiv,hm).
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN