nekontrastne fotografie

Vše o klasice

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
alchymister
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 78
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

nekontrastne fotografie

Příspěvek od alchymister » 06 bře 2014, 12:58

dobry den
mozete mi dat prosim nejaky tip ci postreh?

po dost dhlej dobe som sa vratil k fotografovaniu na kinofilm /CB a po par pokusoch /3 ks filmu musim skonstatovat, ze vysledok je velmi zalostny..
je mi jasne, ze toto nie je cesta lahka a ze sa musim vela ucit, aby som dosiahol aky taky vysledok, ale aj tak som vysledkom dost sklamany a neviem kde je ta zasadna chyba. ci u mna alebo vo fotoalabe.
tu su ukazky - kazda foto 2x - prva je to, co vyslo z labu/scannera + nasledne,foto ktore som upravil tak ako si predstavujem ze by foto mohla vyzerat..
http://alchymister.com/photography/BW/I ... index.html

fotene na Pentax - K2, Ilford XP2 super, objektiv Pentax SMC 40mm f/2.8, polovica filmu so UV Skylight filtrom, druha s oranzovym B+W 040

napadaju ma tieto moznosti:
- chyba vo mne a nespravnej expozicii, korekcii expozicii co dava vysledko taky, ze to nema ani kusok kontrastu a vsetko je sede /absencia ciernej, bielej. to pripustam, este sa s tym fotakom len ucim, ale nezda sa mi, ze by som zle naexponoval tak vela snimkov a i v relativne prehladnej svetelnej situacii..
- chyba v labe - pravdepodobne pri skenovani filmu, to co z toho filmu vyslo, ako vidite, je hrozne, chyba tam cierna, chyba biela, kontrast to nema ziadny..
tento film bol vyvolavany CP41 procesom, tak predpokladam, ze pri vyvolavani /strojom/ chyba nenastala. takze v tomto pripade pravdepodobne mizerny sken..

o cosi vacsi problem su predchadzajuce 2 filmy - ilofrd pan 100 a 400, tie boli vyvolavane v tom istom labe klasicky, a nasledne som si u nich nechal spravit foto z celeho filmu /obycajny fotopapier Fuji/, vysledok bol este o cosi hnusnejsi - seda, seda, seda, neda sa na to pozerat..