Zkoušení objektivu v prodejně

Našli jste zajímavý odkaz na testy fotoaparátu nebo příslušenství. Tak sem s ním

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
JOVOL
Nový uživatel
Nový uživatel
Příspěvky: 26
Registrován: 03 úno 2011, 21:33
Bydliště: Brno

Zkoušení objektivu v prodejně

Příspěvek od JOVOL » 02 led 2012, 22:25

Uvažuji o koupě portrétního objektivu SIGMA 50/1,4 EX DG HSM ke K-5.
Přes kamenný obchod jsem se domluvil na možnosti odzkoušení si daného objektivu přímo u zastoupení této značky pro ČR. Skladem mají 4 ks, takže je z čeho vybírat.
Problém je v tom, že jsem nikdy takto objektiv nekupovat (jsem začátečník) a nevím na co si dát především pozor, předpokládám, že mě tam nenechají půl dne, ale bude prostor cca 1 hodinku.
Díky za radu. Případně kdyby někdo z Brna měl čas, tak to uvítám.

Uživatelský avatar
Google Adsense
Ads Expert
Hlavní Admin

Reklama

Reklama od Google Adsense

Uživatelský avatar
Čtvrtek
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 405
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Žatec LN

Re: Zkoušení objektivu v prodejně

Příspěvek od Čtvrtek » 02 led 2012, 22:58

A kdy?A na oplátku bych potřeboval i já protislužbu.Potřeboval bych testnout své dvě sklíčka s SDM i na jiném těle než mém a najít kde je zakopaný pes,jestli v objektivech,nebo K-5 ;)
STŘÍBRU ZDAR

Uživatelský avatar
elho_cid
Admin
Admin
Příspěvky: 3645
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Prácheňsko a Praha

Re: Zkoušení objektivu v prodejně

Příspěvek od elho_cid » 02 led 2012, 23:00

Přesnost ostření se dá doladit. Asi bych spíš poradil se soustředil na kontrast na f1,4 a z mojí zkušenosti to u světelných objektivů bývá, že ne všechny kusy mají stejný bokeh. Ten by Sigma 50/1,4 měla mít vymazlený, takže bych možná šel po podání nějakých bodových zdrojů v pozadí a jak moc jsou ty kolečka homogenní. Vada může být tečka uprostřed, nebo cibulový efekt. Nevím jestli může být rozdíl u nějakých bokehových aberací - to se snadno testne na kusu novin.

Uživatelský avatar