Testy Pentax objektivů

Našli jste zajímavý odkaz na testy fotoaparátu nebo příslušenství. Tak sem s ním

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Kajfik
V.I.P člen
V.I.P člen
Příspěvky: 1069
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Třinec / Praha

Příspěvek od Kajfik » 04 bře 2010, 00:34

Lukas_Gal píše:Ano to preto ze film nema Bayerovu masku. A pokial tvrdite ze uhol dopadu na cip nema vplyv je to prinajmensom neznalost pretoze uhol dopadu sa rovna uhlu odrazu a pokial sa odrazi od cipu svetlo spat do objektivu tak obraz vdaka rozptylu straca kontrast.
Jeden z nas je tady nejspis pekny pseudofyzik... Mohl bys se prosim te trochu vice rozepsat o tve teorii.
Ja mam totiz za to ze signal na snimaci je vytvoren na principu klasickeho fotoelektrickeho jevu. Tedy foton (svetlo) je pohlcen v latce. Pokud tedy chce vyrobce bojovat se sumem a zvasovat obrazovou kvalitu je jeho cilem aby snimac odrazel svetla co nejmene a tedy aby co nejvice svetla bylo promeneno na signal.

Za druhe. Uhel dopadu se rovna uhlu odrzu je sice pravda ale to by znamenalo ze zpatky na cocku objektivu se odrazi pouze svetlo, dopadajici temer kolmo na snimaci cip (a nasledne od optickeho clenu objektivu zpet na cip). Nikoliv tedy paprsky dopadjici na cip pod ostrym uhlem o kterych je rec. (Ty se odrazi do komory fotoaparatu, chvili si tam zabehaji ale na snimac se s nejvetsi pravdepodobnosti uz nepodivaji:)


Dik za pripadne vysvetleni...
Pentax K20D,
Pentax SMC DA* 50-135/ F2,8ED [IF] SDM

Uživatelský avatar
Google Adsense
Ads Expert
Hlavní Admin

Reklama

Reklama od Google Adsense

Uživatelský avatar
kolista2
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 459
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Zlínský kraj

Příspěvek od kolista2 » 04 bře 2010, 01:05

S oběma zmíněnýma sklama PX24 i S30 dá fotit cokoliv. To, že nejsou ideální na ty scény co byly zmíněné v tom překladu je hloupost.
Formulace "u krajů stěží dostačující" je možná správný překlad, ale to je taky kravina. Jde jen o to nastavit vhodnou clonu pro daný účel.

Navíc typ záběrů co se normálně fotí na plnou díru řezavou ostrost až do krajů většinou nevyžaduje.

Aby nevznikl flame, jenom upřesním: Romane není to útok na tebe, ale zpochybnění závěru, ke kterému došel recenzent v odkazu co poslal Jarda.
Jardo dík za odkaz.
těla:K10D+BG2,MZ-3
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6

Uživatelský avatar
Kajfik
V.I.P člen
V.I.P člen
Příspěvky: 1069
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Třinec / Praha

Příspěvek od Kajfik » 04 bře 2010, 01:46

No a to já bych zase nesouhlasil s tebou. Vlastne je to slozitejsi. Narovinu se priznam ze jsem nefotil ani jednim z obou, nicmene nejak nemam duvod te recenzi neverit. Prave naopak. Myslim ze sigmu vystihla docela presne... A veril bych mozna i tomu zaveru u pentaxe pri pouziti na digi.

Jak znamo jsem clovek, ktery ocenuje na objektivu i jine vlastnosti nez jen ciste ostrost... Ale... ...verim, ze mas sve zkusenosti a ja zase z tech svych rikam ze velky rozdil v ostrosti nezi stredem a krajem nevypada dobre. Je sice hezke ze zacloneny objektiv je ostry i u kraje ale pokud je zaroven ve stredu superostry je to trochu problem....

Chapu ze se zaclonenim se ten rozdil snizuje presto ale bych si troufnul verit recenzi, ze i tak zustava dost patrny....

Pujcte mi je nekdo na hrani, mozna zmenim nazor...
Pentax K20D,
Pentax SMC DA* 50-135/ F2,8ED [IF] SDM

Uživatelský avatar
elho_cid
Admin
Admin
Příspěvky: 3645
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Prácheňsko a Praha

Příspěvek od elho_cid » 04 bře 2010, 23:07

Další stránka, kde se objevilo několik testů:

http://www.slrlensreview.com/web/

Ale jejich testy mi připadají nějaké podivné, vypadá to jako by grafy okopírovali z popphoto a photozone a dopsali k tomu svůj ne vždy úplně chytrý komentář.

Uživatelský avatar
Klingo
V.I.P člen
V.I.P člen
Příspěvky: 1688
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Považská Bystrica

Příspěvek od Klingo » 05 bře 2010, 08:01

Kajfik píše:
Lukas_Gal píše:Ano to preto ze film nema Bayerovu masku. A pokial tvrdite ze uhol dopadu na cip nema vplyv je to prinajmensom neznalost pretoze uhol dopadu sa rovna uhlu odrazu a pokial sa odrazi od cipu svetlo spat do objektivu tak obraz vdaka rozptylu straca kontrast.
Jeden z nas je tady nejspis pekny pseudofyzik... Mohl bys se prosim te trochu vice rozepsat o tve teorii.
Ja mam totiz za to ze signal na snimaci je vytvoren na principu klasickeho fotoelektrickeho jevu. Tedy foton (svetlo) je pohlcen v latce. Pokud tedy chce vyrobce bojovat se sumem a zvasovat obrazovou kvalitu je jeho cilem aby snimac odrazel svetla co nejmene a tedy aby co nejvice svetla bylo promeneno na signal.

Za druhe. Uhel dopadu se rovna uhlu odrzu je sice pravda ale to by znamenalo ze zpatky na cocku objektivu se odrazi pouze svetlo, dopadajici temer kolmo na snimaci cip (a nasledne od optickeho clenu objektivu zpet na cip). Nikoliv tedy paprsky dopadjici na cip pod ostrym uhlem o kterych je rec. (Ty se odrazi do komory fotoaparatu, chvili si tam zabehaji ale na snimac se s nejvetsi pravdepodobnosti uz nepodivaji:)


Dik za pripadne vysvetleni...
Kajfíku,trochu zle si to pochopil.Svetlo ktoré prejde cez objektív sa zachytáva čipom,na ktorom sú svetlocitlivé bunky.Pred každou bunkou je mikrošošovka.A to je práve kameňom úrazu.Práve od nej sa svetlo odráža tým viac,čím väčší je uhol hopadu.To spôsobuje neostrosť v rohoch ,aberáciu a zmäkčenie kresby .Úbytok svetla na rohových bunkách sa kompenzuje softvérovo.Preto sa aj dávnejšie vyjadril pentax že nová 645 bude krop,aby sa dali použiť stávajúce objektívy,preto aj prichádza s novým objektívom o tak krátkom ohnisku aby doplnil chýbajúcy širokáč.Keby bol 645 fulframe,museli by práve pre problémy s ostrosťou vyrobiť kompletne novú sadu objektívov,ale to by bolo pridrahé a stávajúcich užívateľov(dodávam že spokojných)by to odradilo.
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér

Uživatelský avatar
Kajfik
V.I.P člen
V.I.P člen
Příspěvky: 1069
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Třinec / Praha

Příspěvek od Kajfik » 05 bře 2010, 09:53

Klingo píše: Kajfíku,trochu zle si to pochopil.Svetlo ktoré prejde cez objektív sa zachytáva čipom,na ktorom sú svetlocitlivé bunky.Pred každou bunkou je mikrošošovka.A to je práve kameňom úrazu.Práve od nej sa svetlo odráža tým viac,čím väčší je uhol hopadu.To spôsobuje neostrosť v rohoch ,aberáciu a zmäkčenie kresby .Úbytok svetla na rohových bunkách sa kompenzuje softvérovo.Preto sa aj dávnejšie vyjadril pentax že nová 645 bude krop,aby sa dali použiť stávajúce objektívy,preto aj prichádza s novým objektívom o tak krátkom ohnisku aby doplnil chýbajúcy širokáč.Keby bol 645 fulframe,museli by práve pre problémy s ostrosťou vyrobiť kompletne novú sadu objektívov,ale to by bolo pridrahé a stávajúcich užívateľov(dodávam že spokojných)by to odradilo.
To je uz ponekud duveryhodnejsi vysvetleni a s ohledem na popis i smysluplnejsi. Nicmene tva teorie by mela za nasledek treba to, ze sum by rostl smerem od stredu ke krajum, jelikoz v periferiich snimku je obraz takzvane vytahovan ze stinu... Nebo je snad odsumovaci algoritmus smerem ke kraji silnejsi, aby k popsanemu efektu nedochazelo, zatimco se toto opet projevi v ostrosti na periferiich snimku?
Pentax K20D,
Pentax SMC DA* 50-135/ F2,8ED [IF] SDM

Uživatelský avatar
Lukas_Gal
Významný člen
Významný člen
Příspěvky: 517
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukas_Gal » 05 bře 2010, 11:15

Kajfik píše:
Klingo píše: Kajfíku,trochu zle si to pochopil.Svetlo ktoré prejde cez objektív sa zachytáva čipom,na ktorom sú svetlocitlivé bunky.Pred každou bunkou je mikrošošovka.A to je práve kameňom úrazu.Práve od nej sa svetlo odráža tým viac,čím väčší je uhol hopadu.To spôsobuje neostrosť v rohoch ,aberáciu a zmäkčenie kresby .Úbytok svetla na rohových bunkách sa kompenzuje softvérovo.Preto sa aj dávnejšie vyjadril pentax že nová 645 bude krop,aby sa dali použiť stávajúce objektívy,preto aj prichádza s novým objektívom o tak krátkom ohnisku aby doplnil chýbajúcy širokáč.Keby bol 645 fulframe,museli by práve pre problémy s ostrosťou vyrobiť kompletne novú sadu objektívov,ale to by bolo pridrahé a stávajúcich užívateľov(dodávam že spokojných)by to odradilo.
To je uz ponekud duveryhodnejsi vysvetleni a s ohledem na popis i smysluplnejsi. Nicmene tva teorie by mela za nasledek treba to, ze sum by rostl smerem od stredu ke krajum, jelikoz v periferiich snimku je obraz takzvane vytahovan ze stinu... Nebo je snad odsumovaci algoritmus smerem ke kraji silnejsi, aby k popsanemu efektu nedochazelo, zatimco se toto opet projevi v ostrosti na periferiich snimku?
No takto nejak to je :D. Ono je podla mna celkom jasne, objektivy optimalizovane na digital teda s antireflexnou upravou z oboch stran sosoviek maju vyznam a teda problem s odrazom svetla od cipu zjavne existuje a tiez si nemyslim ze by Px len kvoli nejakemu marketingu zbytocne predrazoval vyrobu objektivov. Co sa tyka max. vyuzitia svetla je to trochu zlozitejsie ono sa vyrobcovia snazia vyuzit co najvacsie mnozstvo dopadnuteho svetla to je pravda ale nie tak ze zvysuju ucinnost ale len mnozstvo absorbovaneho svetla dopadajuceho pod ostrym uhlom (tvar mikrososoviek).
Lukáš Gál,
Obrázek
http://www.lukasgal.com
2x K-5 II, Pentax K-7, K20D, Z-1, Mz-3, Z-20,
Obrázek

Uživatelský avatar
ggrand
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 307
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Zlín

Příspěvek od ggrand » 05 bře 2010, 13:56

jen tak dale, nikdo z vas to nema v praxi vyzkousene ale porad se tu mele o neprokazatelnem ubytku ostrosti v rozich na digitalu vuci kinofilmu...

Uživatelský avatar
cunesk8
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 1106
Registrován: 01 led 1970, 01:00

Příspěvek od cunesk8 » 05 bře 2010, 14:56

ggrand: hlavne ty si tu borec
http://cunesk8.rajce.idnes.cz, http://vimeo.com/user6166468
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652

Uživatelský avatar
ggrand
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 307
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Zlín

Příspěvek od ggrand » 05 bře 2010, 15:10

tak jinak : http://www.photozone.de/canon_eos_ff/47 ... 5d?start=1
mysli si nekdo, ze v dobe uvedeni teto opticke konstrukce nekdo vedel, co je to digitalni fotak?!

Uživatelský avatar
Jan Hrubý
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: podkrkonoší
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jan Hrubý » 05 bře 2010, 15:43

Jenom takový nepodstatný detail. Co vím, tak Fabivs nemá FF DSLR, měl ji jen půjčenou :). A k jeho výsledkům: třeba to má Nikon ošéfovaný a problémy staré nikkory na FF nedělají :lol:. Navíc testoval na D700 - podstatně menší hustota proti D300 (taktéž ji měl v ruce), nebo D3x. Třeba by to mělo taky význam. Za zajímavější považuju jeho srovnání D700 s kinofilmovým diákem (fuji Provia focená F3, F6).

Uživatelský avatar
elho_cid
Admin
Admin
Příspěvky: 3645
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Prácheňsko a Praha

Příspěvek od elho_cid » 05 bře 2010, 15:46

ggrand píše:tak jinak : http://www.photozone.de/canon_eos_ff/47 ... 5d?start=1
mysli si nekdo, ze v dobe uvedeni teto opticke konstrukce nekdo vedel, co je to digitalni fotak?!
Jako loni? No u Zeisse to určitě už věděli. :-)

Uživatelský avatar
Kajfik
V.I.P člen
V.I.P člen
Příspěvky: 1069
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Třinec / Praha

Příspěvek od Kajfik » 05 bře 2010, 16:07

Taky v tom zacinam postradat smysl...

Lukas s Klingem si navzajem odporuji Softwerove zesvetlovani X jiny tvar cocek

:?
Pentax K20D,
Pentax SMC DA* 50-135/ F2,8ED [IF] SDM

Uživatelský avatar
uray
V.I.P člen
V.I.P člen
Příspěvky: 800
Registrován: 01 led 1970, 01:00

Příspěvek od uray » 05 bře 2010, 16:09

elho_cid píše:
ggrand píše:tak jinak : http://www.photozone.de/canon_eos_ff/47 ... 5d?start=1
mysli si nekdo, ze v dobe uvedeni teto opticke konstrukce nekdo vedel, co je to digitalni fotak?!
Jako loni? No u Zeisse to určitě už věděli. :-)
no možná měl ggrand na mysli jiný model. T21 se vyrábí už dlouho, stačí vygooglit. Každopádně testovaný model v odkazu je luxusní (nový) objektiv vycházející z osvědčené optické konstrukce - ale úprava bude 100% jiné naž na počátku

Uživatelský avatar
elho_cid
Admin
Admin
Příspěvky: 3645
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Prácheňsko a Praha

Příspěvek od elho_cid » 05 bře 2010, 16:11

uray píše: no možná měl ggrand na mysli jiný model. T21 se vyrábí už dlouho, stačí vygooglit. Každopádně testovaný model v odkazu je luxusní (nový) objektiv vycházející z osvědčené optické konstrukce - ale úprava bude 100% jiné naž na počátku
Já vím, narážel na původní 21/2,8 pro C/Y bajonet. Ale tohle už je jiná konstrukce.

Odpovědět

Zpět na „Testy - odkazy“