Ešte poznámka k farebným priestorom: to doporučovanie AdobeRGB vyplýva skôr z neznalosti vecí, rozšírené priestory boli navrhované hlavne kvôli minimalizácii strát pri úpravách (LR aj PS používajú interne 16-bitový ProPhoto, resp. MelissaRGB) nie ako zobrazovacie - na zobrazenie je v 99% výhodnejšie použiť sRGB, z dôvodov, ako si napísal. Jednou z mála výnimiek sú niektoré atramentové tlačiarne, ktoré vedia vytlačiť viac farieb, ako obsahuje sRGB, u tých je vhodné použiť AdobeRGB aj na výstupe. Ale aj tam je ešte lepšie použiť priamo farebný priestor tlačiarne (definovaný jej ICC profilom). A úplne najlepšie je nechať to na LR...
Co dělám špatně?
Moderátor: Moderátoři
Re: Co dělám špatně?
Tak ako píšeš, v LR je dokonca aj healing brush, ale Photoshop je v tomto asi trochu univerzálnejší. Osobne odkedy používam LR, tak 99% vecí robím priamo v ňom.
Ešte poznámka k farebným priestorom: to doporučovanie AdobeRGB vyplýva skôr z neznalosti vecí, rozšírené priestory boli navrhované hlavne kvôli minimalizácii strát pri úpravách (LR aj PS používajú interne 16-bitový ProPhoto, resp. MelissaRGB) nie ako zobrazovacie - na zobrazenie je v 99% výhodnejšie použiť sRGB, z dôvodov, ako si napísal. Jednou z mála výnimiek sú niektoré atramentové tlačiarne, ktoré vedia vytlačiť viac farieb, ako obsahuje sRGB, u tých je vhodné použiť AdobeRGB aj na výstupe. Ale aj tam je ešte lepšie použiť priamo farebný priestor tlačiarne (definovaný jej ICC profilom). A úplne najlepšie je nechať to na LR...
Ešte poznámka k farebným priestorom: to doporučovanie AdobeRGB vyplýva skôr z neznalosti vecí, rozšírené priestory boli navrhované hlavne kvôli minimalizácii strát pri úpravách (LR aj PS používajú interne 16-bitový ProPhoto, resp. MelissaRGB) nie ako zobrazovacie - na zobrazenie je v 99% výhodnejšie použiť sRGB, z dôvodov, ako si napísal. Jednou z mála výnimiek sú niektoré atramentové tlačiarne, ktoré vedia vytlačiť viac farieb, ako obsahuje sRGB, u tých je vhodné použiť AdobeRGB aj na výstupe. Ale aj tam je ešte lepšie použiť priamo farebný priestor tlačiarne (definovaný jej ICC profilom). A úplne najlepšie je nechať to na LR...
Re: Co dělám špatně?
ten druhý Externí monitor si nastav také.
a teď jen jako příklad:
pokud první nastavíš na sRGB a 8bi. tak v LR při stisku cmd+E se to v PS otevře jako sRGB/8bit. A druhý nastavíš na aRGB/16bit a při stisku alt+cmd+E se to otevře v PS v aRGB/16bit.
ps: hmmm, měl by jsi si o tam také něco základního přečíst, naučit se to ovládat a pak řešit správu barev
a teď jen jako příklad:
pokud první nastavíš na sRGB a 8bi. tak v LR při stisku cmd+E se to v PS otevře jako sRGB/8bit. A druhý nastavíš na aRGB/16bit a při stisku alt+cmd+E se to otevře v PS v aRGB/16bit.
ps: hmmm, měl by jsi si o tam také něco základního přečíst, naučit se to ovládat a pak řešit správu barev
STŘÍBRU ZDAR
-
laurel
- V.I.P člen

- Příspěvky: 831
- Registrován: 31 srp 2011, 07:43
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co dělám špatně?
Pockat pockat.. jakej druhej externi monitor?
mozna se ptam blbe, ale ma jen jeden a externi program bere prece soubor tak jak mu ho LR posle..
Nebo je to tak, ze ten "prvni" je pro export z LR do souboru/tiskarna atp
a ten "externi" je jak to LR posle do programu uvedeneho v tom dialogu?
Tohel nepouzivam zatim, tak v tom tapu
mozna se ptam blbe, ale ma jen jeden a externi program bere prece soubor tak jak mu ho LR posle..
Nebo je to tak, ze ten "prvni" je pro export z LR do souboru/tiskarna atp
a ten "externi" je jak to LR posle do programu uvedeneho v tom dialogu?
Tohel nepouzivam zatim, tak v tom tapu
Pentax FF MX + 50/f1.7
Nikon: D750, F100, 24-70/f2,8, 50/f1.4, 70-200/f4, 60/f2.8 Macro
FEISOL CT-3332 + kulova hlava CB-40D
Peak Design Slide & Capture PRO
WWW: http://www.kubinec.net
Nikon: D750, F100, 24-70/f2,8, 50/f1.4, 70-200/f4, 60/f2.8 Macro
FEISOL CT-3332 + kulova hlava CB-40D
Peak Design Slide & Capture PRO
WWW: http://www.kubinec.net
Re: Co dělám špatně?
překlep, měl tam být editor, né monitor 
ten druhý eterní editor si můžeš nastavit také na ten samý PS, ale třeba jen s jiným nastavením. A jak jsem psal, pokud v LR stiskneš cmd+E tak se to otevře podle prvního nastavení, při stisku alt+cmd+E se to otevře podle druhého nastavení.
dál si můžeš ještě nastavit LR tak:
1. že pokud chceš ještě znovu upravovat to jednou upravené PSD, tak buď ho otevřeš znovu v PS, nebo se z toho PSD vytvoří kopie a až ta se otevře v PS, takže pak máš RAW+2 PSD
2. kam se mají PSD/tiff atd. ukládat, zvlášť složka, ta samá kde je zdrojoví RAW atd.
3. atd.
4. atd.
ten druhý eterní editor si můžeš nastavit také na ten samý PS, ale třeba jen s jiným nastavením. A jak jsem psal, pokud v LR stiskneš cmd+E tak se to otevře podle prvního nastavení, při stisku alt+cmd+E se to otevře podle druhého nastavení.
dál si můžeš ještě nastavit LR tak:
1. že pokud chceš ještě znovu upravovat to jednou upravené PSD, tak buď ho otevřeš znovu v PS, nebo se z toho PSD vytvoří kopie a až ta se otevře v PS, takže pak máš RAW+2 PSD
2. kam se mají PSD/tiff atd. ukládat, zvlášť složka, ta samá kde je zdrojoví RAW atd.
3. atd.
4. atd.
STŘÍBRU ZDAR
Re: Co dělám špatně?
Čtvrtek: kvôli čomu máš nastavený v prvom prípade AdobeRGB a nie ProPhotoRGB? Osobne nevidím nejaký dôvod používať hocičo okrem ProPhoto/16 a sRGB/8...
Re: Co dělám špatně?
To bylo jen tak aby byl vidět rozdíl, LR už dávno nepoužívám, je pro mě zbytečný. A protože jsem líný, tak nedám dopustit na Bridge+Camera Raw+ Photoshop. Jak se říká, vše v jednom 
STŘÍBRU ZDAR
Re: Co dělám špatně?
Povedal by som, že Tvoja kombinácia je dobrá, ak robíš s fotkami ďalšie montáže a tak podobne, LR je zasa vhodný pre tých, čo okrem vyvolania už do obrázkov veľmi nezasahujú, ale chcú mať v nich prehľad (a ušetriť pritom pár stoviek €). Inak nejaký principiálny rozdiel nevidím, jadro (ACR) je rovnaké v oboch prípadoch.
-
laurel
- V.I.P člen

- Příspěvky: 831
- Registrován: 31 srp 2011, 07:43
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co dělám špatně?
No zkusim to nastavit v LR ty autootevirani na zkratku a uvidim.
Jen jsem zvedavej jak to vybere, kdyz mam PS4, 5, 6 nainstalovanoo najendou
Jen jsem zvedavej jak to vybere, kdyz mam PS4, 5, 6 nainstalovanoo najendou
Pentax FF MX + 50/f1.7
Nikon: D750, F100, 24-70/f2,8, 50/f1.4, 70-200/f4, 60/f2.8 Macro
FEISOL CT-3332 + kulova hlava CB-40D
Peak Design Slide & Capture PRO
WWW: http://www.kubinec.net
Nikon: D750, F100, 24-70/f2,8, 50/f1.4, 70-200/f4, 60/f2.8 Macro
FEISOL CT-3332 + kulova hlava CB-40D
Peak Design Slide & Capture PRO
WWW: http://www.kubinec.net
Re: Co dělám špatně?
laurel: a to je načo dobré, mať 3xPS? 
-
laurel
- V.I.P člen

- Příspěvky: 831
- Registrován: 31 srp 2011, 07:43
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co dělám špatně?
No reknu to takhle..
Delam v PS4, PS5 a 6 jsem zkusil, ale blbne mi nejak pozadi programu. Pri zoom mi preskakuje z tmave na bilou a obracene.
Kde to funguje bez problemu je prave PS4... no a bzl jsem linej odinstalovavat ty PS5 a 6.
Delam v PS4, PS5 a 6 jsem zkusil, ale blbne mi nejak pozadi programu. Pri zoom mi preskakuje z tmave na bilou a obracene.
Kde to funguje bez problemu je prave PS4... no a bzl jsem linej odinstalovavat ty PS5 a 6.
Pentax FF MX + 50/f1.7
Nikon: D750, F100, 24-70/f2,8, 50/f1.4, 70-200/f4, 60/f2.8 Macro
FEISOL CT-3332 + kulova hlava CB-40D
Peak Design Slide & Capture PRO
WWW: http://www.kubinec.net
Nikon: D750, F100, 24-70/f2,8, 50/f1.4, 70-200/f4, 60/f2.8 Macro
FEISOL CT-3332 + kulova hlava CB-40D
Peak Design Slide & Capture PRO
WWW: http://www.kubinec.net
Re: Co dělám špatně?
bedo: v obojím je ta samá Camera Raw, takže to stejné (až na bodovou křivku). Jen mě nebavilo každou blbost do LR importovat. V Bridgi mám přehled naprosto o všem a můžu si s tím dělat co je libo. bez importu + plus podpora dávek s akcemi z PS, což se říct o LR nedá 
STŘÍBRU ZDAR
Re: Co dělám špatně?
Z některých sdělení jsem jurodivý.
Předně:
sRGB je standardní RGB (Red Green Blue, červená zelená modrá) barevný prostor vytvořený ve spolupráci HP a Microsoft pro použití na monitoru, tiskárnách a Internetu. Původně byl čistě pragmaticky sestaven ve spojení s ICC. Je podporovaný W3C, Exif, Intel, Pantone, Corel a spoustou průmyslových přehrávačů, je také dobře snášen open source software jako například GIMP, a je otvírán například ve formátu SVG.
Proto je nejjednodušší používat právě tento barevný prostor, protože jak při focení, tak při reprodukci na monitoru nedochází ke konverzi barevného prostoru a má nejširší podporu v digitálním zpracování a reprodukci obrazu.
Adobe RGB jako barevný prostor vznikl v roce 1998 a vytvořila jej firma Adobe Systems. V porovnání s sRGB má Adobe RGB větší rozsah barev a to zejména v oblasti zelené a azurové barvy. Červená a modrá složka odpovídají hodnotám sRGB, ale zelená složka má hodnoty posunuty až k x = 0,2100 a y = 0,7100.
Abych širší paletu využil, musím již s tímto prostorem fotit a mít SW a HW, které umí s tímto prostorem pracovat!!!
Pro Photo RGB vytvořila firma Kodak v roce 1931, když byla "pupek filmového světa". Dnes již ireleventní.
CMYK využívají tiskárny a jedná se o barevný prostor, který je vždy závislý na daném zařízení a má menší rozsah barev.
Z uvedeného plyne, že prvním předpokladem úspěšnosti správy barev je snímat a zpracovávat v jednom prostoru. Takovém, na jaký mám foťák, SW a HW!!!!
Jsem přesvědčen, že většina to ví, ale jak se zdá jsou i tací, co v tom mají zmatek.
Předně:
sRGB je standardní RGB (Red Green Blue, červená zelená modrá) barevný prostor vytvořený ve spolupráci HP a Microsoft pro použití na monitoru, tiskárnách a Internetu. Původně byl čistě pragmaticky sestaven ve spojení s ICC. Je podporovaný W3C, Exif, Intel, Pantone, Corel a spoustou průmyslových přehrávačů, je také dobře snášen open source software jako například GIMP, a je otvírán například ve formátu SVG.
Proto je nejjednodušší používat právě tento barevný prostor, protože jak při focení, tak při reprodukci na monitoru nedochází ke konverzi barevného prostoru a má nejširší podporu v digitálním zpracování a reprodukci obrazu.
Adobe RGB jako barevný prostor vznikl v roce 1998 a vytvořila jej firma Adobe Systems. V porovnání s sRGB má Adobe RGB větší rozsah barev a to zejména v oblasti zelené a azurové barvy. Červená a modrá složka odpovídají hodnotám sRGB, ale zelená složka má hodnoty posunuty až k x = 0,2100 a y = 0,7100.
Abych širší paletu využil, musím již s tímto prostorem fotit a mít SW a HW, které umí s tímto prostorem pracovat!!!
Pro Photo RGB vytvořila firma Kodak v roce 1931, když byla "pupek filmového světa". Dnes již ireleventní.
CMYK využívají tiskárny a jedná se o barevný prostor, který je vždy závislý na daném zařízení a má menší rozsah barev.
Z uvedeného plyne, že prvním předpokladem úspěšnosti správy barev je snímat a zpracovávat v jednom prostoru. Takovém, na jaký mám foťák, SW a HW!!!!
Jsem přesvědčen, že většina to ví, ale jak se zdá jsou i tací, co v tom mají zmatek.
Canon RP, RF 50/1,8, RF 24-105,/4-7,1 RF 24-70/2,8, TTArt 11/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Co dělám špatně?
Hildo, pri všetkej úcte, nevyjadruj sa prosím k niečomu, o čom evidentne nemáš ani páru. S poslednou vetou súhlasím.hilda4sea píše:Z uvedeného plyne, že prvním předpokladem úspěšnosti správy barev je snímat a zpracovávat v jednom prostoru. Takovém, na jaký mám foťák, SW a HW!!!!
Jsem přesvědčen, že většina to ví, ale jak se zdá jsou i tací, co v tom mají zmatek.
Kontrolná otázka soudruzi: v jakém barevném prostoru pracuje foťák?
Re: Co dělám špatně?
bedo, bedo...
Ještě jsi nenašel přepínání RGB a sRGB ve foťáku???? Samozřejmě ty levnější to nemají.
Ještě jsi nenašel přepínání RGB a sRGB ve foťáku???? Samozřejmě ty levnější to nemají.
Canon RP, RF 50/1,8, RF 24-105,/4-7,1 RF 24-70/2,8, TTArt 11/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Co dělám špatně?
pánové... vynechte ty osobní útoky. Je lepší nesouhlas podložit argumenty - spousta lidí se rádo něco přiučí (včetně mě)
Můj názor: AdobeRGB a sRGB: pokud nepoužíváte nějaký archaický program, nepodporující správu barev,tak je to zbytečné řešit > je lepší fotit do plného gramutu.
Můj názor: AdobeRGB a sRGB: pokud nepoužíváte nějaký archaický program, nepodporující správu barev,tak je to zbytečné řešit > je lepší fotit do plného gramutu.

