I když proč vlastně ne.. ..jak jsem zjistil, spousta "fotografů s Kanónem", co je fuckt jako dělo, fotí nakonec do jpegu.. ..pro ty to důležitý je, nemusí nic nastavovat a rovnou můžou cvakat..
K20D - ferebny sum
Moderátor: Moderátoři
Ale ano, nic proti těm, co fotí do jpegu, ale při dnešních schopnostech a user-friendly ovládáním tuny softwarů na úpravu fotek je lepší, když to sám foťák upravuje (prasí) co nejméně. Foťák nepozná, jakou z toho chci mít fotku. Vpřípadě C 50D je to akorát dobré fotit do rawu a pak to upravovat víc, než je nutné. V jpegu pokud potřebuju definovaně potlačit šum z vyšších ISO, označím všechny fotky a jedním příkazem to provedu(u rawu toho musím nastavit více). S fotkou bez detailů už toho moc nenadělám. Jak prosté 
Voigtländer Brilliant, Exa 0, Px MZ-6, Px K20D
Px 50-135/2.8 SDM, Tamron 17-50/2,8 Di II
Giottos Carbon, Lowepro Computrekker Plus AW
Px 50-135/2.8 SDM, Tamron 17-50/2,8 Di II
Giottos Carbon, Lowepro Computrekker Plus AW
-
xmeda
- V.I.P člen

- Příspěvky: 1136
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
.. Eos50D je dost katastrofalni fotak a ukazalo to hned nekolik recenzi.. canon uz leta zpracovava obrazky podobnym stylem zehleni a vysledek je u vyssi citlivosti zbavveny sumu, ale taky detailu a cele je to rozsmrdlane do takove plastove kase.
jenze kasi si z fotky vyrobim kdykoliv sam, naopak z kase uz detaily nedostane nikdo. To same podexponovani K20D a kamaradovy EOS20D i 40D ktere sice na prvni pohled streli vabnejsi zivejsi fotku, ale pak se kouknete na nejake misto kde sviti slunko a je tam bilo.. proste jen flek bile barvy.
A zase.. posunout krivku a ten flek si vyrobit v PC muzu vzdy, ale z prepalu nikdy texturu nedostanu
nikon to same, jen ten jpeg zehlici algoritmus je trochu jiny. kazdopadne fotka z K20D ma i pri ISO3200 daleko vic detailu nez fotka z D300, jehoz vystup mi s takovou citlivosti pripomina obrrazky kompaktu od HP.. zmensene to vypada ciste, ale kdyz se to priblizi, misto pixelu jsou to shluky stejnych pixelu a realny rozliseni spadne nekam na 6MPIX
Jedinej problem pentaxu je prisernej marketing a neschopnost spachat nejakou rozumnou kampan a ukazat jak co funguje. Imho zatim neni lepsi crop fotak nez K20D... kdyby samsung jeste venoval senzoru dalsi praci a odladil ohrev a tepelny sum na dlouhych expozicich a u potencialniho videa, tak ma brutalni masinu co se obrazu tyka.
Pro zajimavost:
Eos 50D review 17-85USM IS cena jako prase http://www.trustedreviews.com/digital-c ... EOS-50D/p7
The level of detail is impressive, but compare it with the EOS 40D, the Sony A700 or the Pentax K20D. -> http://www.trustedreviews.com/digital-c ... tal-SLR/p7
K20D+setak 18-55II 21k ci tak nejak..
co vidim? canon neumi udelat ani poradny cip s vysokym rozlisenim ani pro nej slusny objektiv za trojnasobek ceny nez ma pentaxi setak.. ble
jenze kasi si z fotky vyrobim kdykoliv sam, naopak z kase uz detaily nedostane nikdo. To same podexponovani K20D a kamaradovy EOS20D i 40D ktere sice na prvni pohled streli vabnejsi zivejsi fotku, ale pak se kouknete na nejake misto kde sviti slunko a je tam bilo.. proste jen flek bile barvy.
A zase.. posunout krivku a ten flek si vyrobit v PC muzu vzdy, ale z prepalu nikdy texturu nedostanu
nikon to same, jen ten jpeg zehlici algoritmus je trochu jiny. kazdopadne fotka z K20D ma i pri ISO3200 daleko vic detailu nez fotka z D300, jehoz vystup mi s takovou citlivosti pripomina obrrazky kompaktu od HP.. zmensene to vypada ciste, ale kdyz se to priblizi, misto pixelu jsou to shluky stejnych pixelu a realny rozliseni spadne nekam na 6MPIX
Jedinej problem pentaxu je prisernej marketing a neschopnost spachat nejakou rozumnou kampan a ukazat jak co funguje. Imho zatim neni lepsi crop fotak nez K20D... kdyby samsung jeste venoval senzoru dalsi praci a odladil ohrev a tepelny sum na dlouhych expozicich a u potencialniho videa, tak ma brutalni masinu co se obrazu tyka.
Pro zajimavost:
Eos 50D review 17-85USM IS cena jako prase http://www.trustedreviews.com/digital-c ... EOS-50D/p7
The level of detail is impressive, but compare it with the EOS 40D, the Sony A700 or the Pentax K20D. -> http://www.trustedreviews.com/digital-c ... tal-SLR/p7
K20D+setak 18-55II 21k ci tak nejak..
co vidim? canon neumi udelat ani poradny cip s vysokym rozlisenim ani pro nej slusny objektiv za trojnasobek ceny nez ma pentaxi setak.. ble
...no jsem trochu v soku... problem je v tom, ze neni foceno ve stejnou dobu a tak se muze projevit castecne i stav cistoty a vlhkosti vzduchu mezi sklem a objektem.... asamozrejme je to focene ruznym sklem....
...nicmene, rozdily jsou natolik propastne, az je to zarazejici... taze bud to jsou skryti fandove Pentaxu a nebo...... k sakru, Pentax a Samsung vi neco vic, nez Nikon, Canon a Sony...
...nicmene, rozdily jsou natolik propastne, az je to zarazejici... taze bud to jsou skryti fandove Pentaxu a nebo...... k sakru, Pentax a Samsung vi neco vic, nez Nikon, Canon a Sony...
Pentax
-
xmeda
- V.I.P člen

- Příspěvky: 1136
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
rekl bych ze i na dpreview se odhalily s tim eosem 50D zajimave veci viz to srovnani tech dvou na raw
http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk20d/page31.asp
The EOS 50D and Pentax K20D offer nearly identical nominal resolution and after taking the in-camera processing out of the equation by shooting RAW there is not an awful lot between them. Having said that the Pentax image shows just a tad more detail, especially in crops close to the edge of the frame (coins on label, batteries). It becomes obvious that at 15.1 megapixels nominal resolution the 50D is limited by the performance of the lens while the Pentax prime lens is still capable of resolving the K20D's 14.6 megapixels.
tohle kdyby napsali o jakekoliv jine znacce nez je c/n, tak ji pohrbi.. ale marketing je marketing a porad vsichni melou ze canon je nejlepsi..
EOS 5DII.. jen co vysel, zjistilo se, ze dela znacny banding (pruhy) na vyssich citlivostech nebo delsi expozici + ze ma problemy se svetlymi body pri nocnich expozicich, protoze uzivatele objevili cerne fleky vedle zdroju svetla..
po kratke dobe canon vydal softwarovou zaplatu, ktera proste ty data odkrouhne z obrazu a interpoluje misto toho ze sousednich bodu nejake fleky. U fotaku, ktery se predklada jako FullFrame modla
O dost slabe resenym autofocusu, ktery tam cpou naschval i kdyz maji uz 10 let mnohem lip fungujici verzi na vyssi rade ani nemluve.
lidi jsou slepi, jen me moc mrzi ze hoya i samsung porad spi a nesnazi se o nic, pritom potencial je znacnej, prave ted, spousta lidi uz ma dost kompaktu a okukuje zrcadlovky. Driv byl K bajonet nejrozsirenejsi a takovych pentaxu jako K1000 mraky vsude po svete..
Chybi tu jen reinkarnovat FA oobjektivy, spachat nejaky FF fotak (uplne jedno jaky a jak drahy.. jen na zavreni pusy vsem co placaji ze na pentaxu neni kam rust)
a nejlip stejnym stylem doresit 645D a canonu s nikonem se tim vysmat, ze neumi ani postavit poradny profi fotak.. ostatne FA645 objektivy se vyrabi porad a nektere porad plati za nejlepsi stredoformatovou optiku. Samsung je po intelu druhy nejvetsi producent kremikovych cipu na svete.. zadne becko.
Ostatne nemusi toho vyrabet miliony, limited princip uplne staci, vetsina zakazniku stejne konci s masinou urovne K200D a 1-2 levnymi zoomy... ale nechybel by ten pocit poridit si treba i FA600/4 kdyz na to prijde. Ted to ma jen c/n.. nikoho nezajima ze to stoji jako auto a ze to maji tak dva tri lidi v zemi, ale dela to pocit.. a to je hrozne moc.
http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk20d/page31.asp
The EOS 50D and Pentax K20D offer nearly identical nominal resolution and after taking the in-camera processing out of the equation by shooting RAW there is not an awful lot between them. Having said that the Pentax image shows just a tad more detail, especially in crops close to the edge of the frame (coins on label, batteries). It becomes obvious that at 15.1 megapixels nominal resolution the 50D is limited by the performance of the lens while the Pentax prime lens is still capable of resolving the K20D's 14.6 megapixels.
tohle kdyby napsali o jakekoliv jine znacce nez je c/n, tak ji pohrbi.. ale marketing je marketing a porad vsichni melou ze canon je nejlepsi..
EOS 5DII.. jen co vysel, zjistilo se, ze dela znacny banding (pruhy) na vyssich citlivostech nebo delsi expozici + ze ma problemy se svetlymi body pri nocnich expozicich, protoze uzivatele objevili cerne fleky vedle zdroju svetla..
po kratke dobe canon vydal softwarovou zaplatu, ktera proste ty data odkrouhne z obrazu a interpoluje misto toho ze sousednich bodu nejake fleky. U fotaku, ktery se predklada jako FullFrame modla
O dost slabe resenym autofocusu, ktery tam cpou naschval i kdyz maji uz 10 let mnohem lip fungujici verzi na vyssi rade ani nemluve.
lidi jsou slepi, jen me moc mrzi ze hoya i samsung porad spi a nesnazi se o nic, pritom potencial je znacnej, prave ted, spousta lidi uz ma dost kompaktu a okukuje zrcadlovky. Driv byl K bajonet nejrozsirenejsi a takovych pentaxu jako K1000 mraky vsude po svete..
Chybi tu jen reinkarnovat FA oobjektivy, spachat nejaky FF fotak (uplne jedno jaky a jak drahy.. jen na zavreni pusy vsem co placaji ze na pentaxu neni kam rust)
a nejlip stejnym stylem doresit 645D a canonu s nikonem se tim vysmat, ze neumi ani postavit poradny profi fotak.. ostatne FA645 objektivy se vyrabi porad a nektere porad plati za nejlepsi stredoformatovou optiku. Samsung je po intelu druhy nejvetsi producent kremikovych cipu na svete.. zadne becko.
Ostatne nemusi toho vyrabet miliony, limited princip uplne staci, vetsina zakazniku stejne konci s masinou urovne K200D a 1-2 levnymi zoomy... ale nechybel by ten pocit poridit si treba i FA600/4 kdyz na to prijde. Ted to ma jen c/n.. nikoho nezajima ze to stoji jako auto a ze to maji tak dva tri lidi v zemi, ale dela to pocit.. a to je hrozne moc.
-
Dmb
- V.I.P člen

- Příspěvky: 1191
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Ostrava - Dubina
- Kontaktovat uživatele:
A co takový Nikon D3x nebo D3, popřípadě Canon EOS 1Ds Mark III?
Ty nejsou dobré foťáky??
Ale je pravda že jsou úplně někde jinde než Pentax(s cenou,...), takže to není dobré srovnání...
Pentax není špatná značka, ale pro profiky není a asi nikdy nebude
Ty nejsou dobré foťáky??
Ale je pravda že jsou úplně někde jinde než Pentax(s cenou,...), takže to není dobré srovnání...
Pentax není špatná značka, ale pro profiky není a asi nikdy nebude
Pentax K-5 + grip, SMC DA 18-55 mm f/3,5-5,6 AL II, Tamron 28-75mm f/2,8, Sigma 70-200 f/2,8 HSM II, Tokina 35-300mm f/4,5-6,7, Pentax AF 540fgz, Rad. Odpal. Blesků, Think Tank Belt System
http://lukaskabon.cz
http://lukaskabon.cz
-
xmeda
- V.I.P člen

- Příspěvky: 1136
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
FF dzihad v dobe, kdy se vyrabi vsehovsudy 6 FF fotaku (Cropu je 25 pokud se nepletu) a ani jeden nestoji pod 50k za holy telo, je trochu usmevnej. Zvlast kdyz si clovek vsimne kolik jeste stoji sada slusnych objektivu. Takze celkove jsme na sume, ktera je uplne jinde.. a pokud vyklopim za vybavu pul milionu, tak me nebude vubec zajimat jestli na to pujde nasadit nejaky crop zoom z mych zacatku nebo jestli mam nejakou vybavu za 30-40k
a to ani nemluve ze treba EF-s canonu na FF canonu vylomi zrcatko, takze kdyz ten fotograf preroste moznosti cropu, beztak vetsinu vybavy zlikviduje (treba jediny svetelny kropacek 17-55/2.8 s IS stoji 26k) a poridi vejs. Ale opakuju, ze tech lidi je malicky zlomecek oproti tomu kolik se kazdorocne prodava cropu (a roste to). Nerikam ze mam neco proti, ale vic jak 30k za fotak s moralni zivotnosti max 3 roky nedam 
A co se tyka 5D1 kterej se ted sem tam objevi za 25-30k pouzitej, ten je uz cropem prekonanej vesele... oproti K20D nabidne jen vetsi hledacek a na FF objektivu pocit mensi hloubky ostrosti neb nebere jenom stred. Padlo rozliseni, citlivost, dataflow, AF.. nemluve o tom, ze nejaky IS zoom na to, a mame zase cenu, za kterou si radsi koupim uplne novy K20D a DA* ktery to prekona rozlisenim, live-view, moznosti prace s kdejakym objektivem, stabilizaci v tele... A nez se cena noveho 5DII dostane na uroven cropu, davno budou cropy prekonavajici-ho.
Nikon D700 je taky takova podobna kapitola jako 5D1.. jak casto lidi foti na iso6400? ja tak 5 fotek za rok. Ale tech v rozsahu 100-800 mam od dubna cca 20tisic. (ok, jasne peknych je par stovek
Tudiz me zajima spis aby mel fotak poradny vystup v tomto rozsahu a ne prozehlenou kasi, za kterou dam 60 tisic .)
Profesional casto ziveny firmou pak uvazuje jinak, to je mi jasny. Jenze kolik je lidi, co si treba ten D3x za $6000 poridi? Ti navic maji jasno presne co chteji a koupi si to.
Ale jo, bylo by pekny mit tu teoretickou moznost nejaky pentax K3D poridit.. pentax by na to aspon mel objektivy kde IS mechanismus s nekolika nadbytecnyma cockama a prechodama mezi prostredim s ruznym indexem lomu soustavne nedegraduje obraz
A takove pekne pritom delali.. FA*28-70/2.8 FA*85/1.4 FA*80-200/2.8 FA*250-600
za nektery by se ani u zeisse nestydeli .)
A co se tyka 5D1 kterej se ted sem tam objevi za 25-30k pouzitej, ten je uz cropem prekonanej vesele... oproti K20D nabidne jen vetsi hledacek a na FF objektivu pocit mensi hloubky ostrosti neb nebere jenom stred. Padlo rozliseni, citlivost, dataflow, AF.. nemluve o tom, ze nejaky IS zoom na to, a mame zase cenu, za kterou si radsi koupim uplne novy K20D a DA* ktery to prekona rozlisenim, live-view, moznosti prace s kdejakym objektivem, stabilizaci v tele... A nez se cena noveho 5DII dostane na uroven cropu, davno budou cropy prekonavajici-ho.
Nikon D700 je taky takova podobna kapitola jako 5D1.. jak casto lidi foti na iso6400? ja tak 5 fotek za rok. Ale tech v rozsahu 100-800 mam od dubna cca 20tisic. (ok, jasne peknych je par stovek
Profesional casto ziveny firmou pak uvazuje jinak, to je mi jasny. Jenze kolik je lidi, co si treba ten D3x za $6000 poridi? Ti navic maji jasno presne co chteji a koupi si to.
Ale jo, bylo by pekny mit tu teoretickou moznost nejaky pentax K3D poridit.. pentax by na to aspon mel objektivy kde IS mechanismus s nekolika nadbytecnyma cockama a prechodama mezi prostredim s ruznym indexem lomu soustavne nedegraduje obraz
A takove pekne pritom delali.. FA*28-70/2.8 FA*85/1.4 FA*80-200/2.8 FA*250-600
za nektery by se ani u zeisse nestydeli .)
...zajímavé úvahy... a částečně s nimi souhlasím.... mít v porfoliu vysoké modeli zcela jistě marketingu pomůže, minimálně proto, že takový model prostě spoustu lidí "vyžaduje" (i když jen málo z nich využije... kolik je tlachaůl, že nemají kam růst, ale ve skutečnosti si vyšší, dražší model nikdy nekoupí, ale značce svýma kecama vlastně škodí) a vytváří jim pocit, že mají super značku (a to se netýká jen foto techniky).
...takže když to vezmu zezadu, tak Pentaxu chybí jen ryhlejší AF a snad aspoň o trochu rychlejší sériové snímání. Pak by byl využitelný i pro reportérskou práci a pro fotografy zvířat. I když i takových s Pentaxem není málo.
Pentax má jméno fotopřístrojů pro uměleckou tvorbu, kdežto C a N spíše reportérskou. Berme to z podílu uživatelů konrétní značky. I když uznávám, je to je právě způsobeno pomalejším AF a sérií.
Ohledně reirkarnace starých skel.. podle zpráv, které s objevují se na to Pentax chystá, takže přejme si, aby to tak skutečně bylo. Opět, proč vyvíjet zcela nová skla, když stačí přepracovat výtečná skla, která v portfoliu mám... za málo peněz hodně muziky. Ok, díky uzpůsobení pro digi trochu ztratím světelnost, ale zase, tím, že je pentax orientován na klidnější práci, nejsou extra krátké časy až tak prioritní a bez ohledu na značku jsou delší časy pro kretivní tvorbu prostě zajímavější... a další věc, která to podporuje, kompenzuje (myslím to snížení světelností upravou starších objektivů díky uzpůsobení pro digi) je přechod na CMOS a zvýšení citlivosti. Takže pokud se znovu narodí stará skvělá skla s o něco "horší" světelností, kterou CMOS vykompenzuje, zjistíme, že celý systém Pentax vlastně nemá ve skutečnosti nějaké zavažné problémy. A pokud se využijí jeho možnosti, může s kvalitou fotograrií směle konkurovat "modlám" od C a N...
645D se pravděpodobně dotáhne do úspěšného konce a tak tím PX získá punc zajímavosti pro nové zákazníky a stávají to případně umožní růst, pokud tedy skutečně budou potřebovat. A skla pro střední formát... ta se nemusí řešit... jak si zmínil, jsou a výborná...
...takže když to vezmu zezadu, tak Pentaxu chybí jen ryhlejší AF a snad aspoň o trochu rychlejší sériové snímání. Pak by byl využitelný i pro reportérskou práci a pro fotografy zvířat. I když i takových s Pentaxem není málo.
Pentax má jméno fotopřístrojů pro uměleckou tvorbu, kdežto C a N spíše reportérskou. Berme to z podílu uživatelů konrétní značky. I když uznávám, je to je právě způsobeno pomalejším AF a sérií.
Ohledně reirkarnace starých skel.. podle zpráv, které s objevují se na to Pentax chystá, takže přejme si, aby to tak skutečně bylo. Opět, proč vyvíjet zcela nová skla, když stačí přepracovat výtečná skla, která v portfoliu mám... za málo peněz hodně muziky. Ok, díky uzpůsobení pro digi trochu ztratím světelnost, ale zase, tím, že je pentax orientován na klidnější práci, nejsou extra krátké časy až tak prioritní a bez ohledu na značku jsou delší časy pro kretivní tvorbu prostě zajímavější... a další věc, která to podporuje, kompenzuje (myslím to snížení světelností upravou starších objektivů díky uzpůsobení pro digi) je přechod na CMOS a zvýšení citlivosti. Takže pokud se znovu narodí stará skvělá skla s o něco "horší" světelností, kterou CMOS vykompenzuje, zjistíme, že celý systém Pentax vlastně nemá ve skutečnosti nějaké zavažné problémy. A pokud se využijí jeho možnosti, může s kvalitou fotograrií směle konkurovat "modlám" od C a N...
645D se pravděpodobně dotáhne do úspěšného konce a tak tím PX získá punc zajímavosti pro nové zákazníky a stávají to případně umožní růst, pokud tedy skutečně budou potřebovat. A skla pro střední formát... ta se nemusí řešit... jak si zmínil, jsou a výborná...
Pentax
-
smalincik
- Pokročilý uživatel

- Příspěvky: 208
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: olomoucko, obec Výkleky
xMeda: mně se líbí to Tvoje obrovské fan srdíčko...Škoda , že takové lidi nemá Pentax,nebo Hoya nebo Samsung, nebo kdo tam vlastně velí, ve vedení.
Ale s propagací značky je to vážně mizerné. Hoch od mojí neteře si právě chce koupit zrcadlovku a je tak zblblej "odborníkama", že když jsem mu doporučil Pentax, tak si klepal málem na čelo...
Ale s propagací značky je to vážně mizerné. Hoch od mojí neteře si právě chce koupit zrcadlovku a je tak zblblej "odborníkama", že když jsem mu doporučil Pentax, tak si klepal málem na čelo...
-
Vladimír Roháček
- Uživatel

- Příspěvky: 78
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Ivančice
šum všeobecně
Zdravím přátele dobrého světla!
V tomto pozdravu je právě jádro pudla šumu. Už to v diskusi zaznělo a jsou tam i ukázky (orloj). Zkuste si vyfotit ve dne, normálně osvětlenou scénu (bez extrémních světelných podmínek) na různá ISO a zjistíte, že šum je takřka zanedbatelný a zkuste vyfotit noční scénu (ale pozor!!! opět bez velkých světelných výkyvů) na různá ISO, ale dostatečně exponujte, takže výsledný snímek nebude připomínat noční snímek a zjistíte opět, že šum je zanedbatelný. Jakmile noční scénu budete fotit tak, aby to byla skutečně noční scéna, to znamená, že musíte použít podexpozici (což u kompaktů vyhodnocuje sám foťák, uživatel jen nastaví noční scénu), tak najednou zjistíte extrémní nárůst šumu a nejvíce v podexponovaných částek obrazu. Takže potom máte dilema: Exponovat na světla, nebo exponovat na stíny? Statické scény jednoznačně exponovat ze stativu pomocí expozičního vějíře a potom v compu za pomocí vrstev z toho udělat koukatelnou fotku. Co vy nato? Pensista
V tomto pozdravu je právě jádro pudla šumu. Už to v diskusi zaznělo a jsou tam i ukázky (orloj). Zkuste si vyfotit ve dne, normálně osvětlenou scénu (bez extrémních světelných podmínek) na různá ISO a zjistíte, že šum je takřka zanedbatelný a zkuste vyfotit noční scénu (ale pozor!!! opět bez velkých světelných výkyvů) na různá ISO, ale dostatečně exponujte, takže výsledný snímek nebude připomínat noční snímek a zjistíte opět, že šum je zanedbatelný. Jakmile noční scénu budete fotit tak, aby to byla skutečně noční scéna, to znamená, že musíte použít podexpozici (což u kompaktů vyhodnocuje sám foťák, uživatel jen nastaví noční scénu), tak najednou zjistíte extrémní nárůst šumu a nejvíce v podexponovaných částek obrazu. Takže potom máte dilema: Exponovat na světla, nebo exponovat na stíny? Statické scény jednoznačně exponovat ze stativu pomocí expozičního vějíře a potom v compu za pomocí vrstev z toho udělat koukatelnou fotku. Co vy nato? Pensista
-
Jan Hrubý
- Pokročilý uživatel

- Příspěvky: 187
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
Máte nějaké konkrétní info o středoformátových digitálech Pentax? Měl jsem za to, že Pentax výrobu 645NII a 67II ukončil (grrrr) - mimo jiné přerušení distribuce v EU Pentax odůvodnil jakousi směrnicí unie, podle které se nesmějí dovážet výrobky obsahující těžké kovy atd (čočky SF objektivů něco z toho obsahují). Zlý jazykové tvrdí, že to byla jenom výmluva, pravdou ale je, že sehnat dneska nový SF Pentax je takřka nemožné. Když si vzpomenu, co už všechno vymysleli a nic z toho nakonec nerealizovali, tak 645D už ani trochu nevěřím. Nejdřív 18mpix, pak 31 a už dva roky jsem nic novějšího nezachytil. Nebyl by to sice foťák pro smrtelníky, ale mohlo by to znamenat nástup dalších objektivů (například autofokusový 55/2.
nebo přinejmenším zlevnění stávajících A a FA skel (i když ani jejich cena není nikterak závratná).
Navíc podle mě by bylo chybou vyvíjet kropenatý středoformát a neudělat FF na kinu. Mluvilo se o velikosti čipu 34*45mm, takže žádná sláva proti 42x55mm.
Navíc podle mě by bylo chybou vyvíjet kropenatý středoformát a neudělat FF na kinu. Mluvilo se o velikosti čipu 34*45mm, takže žádná sláva proti 42x55mm.
-
Dmb
- V.I.P člen

- Příspěvky: 1191
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Ostrava - Dubina
- Kontaktovat uživatele:
Chtěl jsem se zeptat co je to jen "crop", to jaksik nevím. 
Je pravda že Pentax má zatím hodně nevyužitelný potenciál, jak napsal Fjo, kdyby zrychlil AF a přídal ještě pár fičurek tak se muže rovnat i vyšším třídám od C nebo N.
Pokud někdy Pentax vyvine FF tak se stane zázrak, ale to asi nehrozí.
Kdyby Pentax měl jedno tělo pro profesionální fotoreportéry, tak by to bylo příjemné. Podle mně by překonal i C popř N. I když Nikon D3x je perfektní foťák. A možná kdyby Pentax měl nějaké FF tělo, tak se více lidí bude zajímat o Pentax, takže by to marketingu pomohlo(asi). Ale kdo s profíku by zas přecházel na Pentax, to je otázka.
Když se to tak veme, stejně se většinou dolaďuje všechno v PC...
Ale stejně, mi jsem malí páni, a moc toho nezmněníme.
Je pravda že Pentax má zatím hodně nevyužitelný potenciál, jak napsal Fjo, kdyby zrychlil AF a přídal ještě pár fičurek tak se muže rovnat i vyšším třídám od C nebo N.
Pokud někdy Pentax vyvine FF tak se stane zázrak, ale to asi nehrozí.
Kdyby Pentax měl jedno tělo pro profesionální fotoreportéry, tak by to bylo příjemné. Podle mně by překonal i C popř N. I když Nikon D3x je perfektní foťák. A možná kdyby Pentax měl nějaké FF tělo, tak se více lidí bude zajímat o Pentax, takže by to marketingu pomohlo(asi). Ale kdo s profíku by zas přecházel na Pentax, to je otázka.
Když se to tak veme, stejně se většinou dolaďuje všechno v PC...
Ale stejně, mi jsem malí páni, a moc toho nezmněníme.
Pentax K-5 + grip, SMC DA 18-55 mm f/3,5-5,6 AL II, Tamron 28-75mm f/2,8, Sigma 70-200 f/2,8 HSM II, Tokina 35-300mm f/4,5-6,7, Pentax AF 540fgz, Rad. Odpal. Blesků, Think Tank Belt System
http://lukaskabon.cz
http://lukaskabon.cz
Crop faktor je hodnota, kterou přepočítáváš ohnisko objektivu díky nestandardnímu rozměru snímače... Pentax a Nikon používá u ASP-C snímačů stejný rozměr a crop faktor je u nich 1,5.. tedy např. 50mm má úhel záběru (po přepočtu ohnisko x crop tedy 50 x 1,5) jako 75mm ohnisko na fullframe... Canon u ASP-C používá 1,6 a Sigma myslím dokonce 1,7...
Canon měl myslím snižovat crop až na 1,3, ale teď vůbec nevím, zda něco takového vůbec zavedl...
...to, jak se teď spekulovalo o tom, že by Pentax měl mít ASP-H snímač, byl by tam přepočet obdobný jako u těch zmíněných, ale zřejmě nerealizovaných Canon snímačích a to zhruba 1,3...
Canon měl myslím snižovat crop až na 1,3, ale teď vůbec nevím, zda něco takového vůbec zavedl...
...to, jak se teď spekulovalo o tom, že by Pentax měl mít ASP-H snímač, byl by tam přepočet obdobný jako u těch zmíněných, ale zřejmě nerealizovaných Canon snímačích a to zhruba 1,3...
Pentax

